کویت: روند رسیدگی به غرامت عراق در شرف پایان است



سفیر کویت در بغداد تاکید کرد که کمیسیون غرامت سازمان ملل به زودی خاتمه نهایی روند رسیدگی به غرامت عراق را به کویت اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سالم الزمانان سفیر کویت در بغداد تاکید کرد که کمیسیون غرامت سازمان ملل به زودی خاتمه نهایی روند رسیدگی به غرامت عراق را به کویت اعلام خواهد کرد.

الزمانان در جریان سفر خود به الانبار عراق گفت: ایالتی که شاهد یک کارزار توسعه بزرگ است.

وی گفت: کویت نه تنها از امبار، بلکه از کل عراق حمایت می کند و امنیت و ثبات این کشور همیشه برای ما مهم بوده است.

کویت گفت: «از سال 2003، کویت از عراق در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند و با ساختن اردوگاه‌ها و نصب مدارس پیش ساخته، کلینیک‌های سیار و سایر امکانات، رنج و درد آوارگان را کاهش می‌دهد. من در آن شرکت می‌کنم».

او ادامه داد. کویت در کنفرانسی برای حمایت از عراق در سال 2018، 100 میلیون دلار به کشورهای جنگ زده از جمله انبار اهدا کرد. تعهد کویت در این شکل به بازسازی زیرساخت های خود ادامه می دهد. ما یک میلیارد دلار و یک دلار اضافی داریم. سرمایه گذاری.

کویت گفت: «ما همیشه با مردم عراق هستیم و برنامه ها و پروژه های بزرگی داریم که به زودی اعلام می کنیم.

وی در خصوص روند رسیدگی به پرونده عراق علیه کویت گفت: به زودی کمیسیون غرامت سازمان ملل نتیجه نهایی رسیدگی را اعلام کرد.

پیش از این، بانک مرکزی عراق از تکمیل غرامت برای کویت خبر داده بود.

بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مابقی غرامت عراق به مبلغ 44 میلیون دلار به کویت پرداخت شد، بنابراین عراق کل مبلغ را بر اساس تصمیم کمیسیون غرامت سازمان ملل به کویت پرداخت کرد.

انتظار می رود پایان غرامت عراق به کویت به خروج عراق از منطقه 7 و ادغام سیستم بانکی عراق در سیستم بانکی جهانی و بهره برداری از منابع مالی فراوانی که محقق خواهد شد کمک کند.

غرامت از درآمدهای نفتی عراق کسر و هر سه ماه یک بار به کویت ارسال می شد.

بر اساس اخبار خاورمیانه، عراق مجبور شد به دلیل حمله به کویت در زمان صدام دیکتاتور سابق عراق، میلیاردها دلار غرامت به کویت بپردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید