پیگیری تفاهم نامه نمایشگاه تستر در دبیرخانه دائمی / وجود آژانس دولتی در میز قرارداد



مدیرکل دفتر فناوری تحقیقات شورای عالی علم و فناوری و دبیرکل نمایشگاه تستا از موافقت با ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه تستا خبر دادند.

پیام فروشنده چینی در گفت و گو با ایسنا وی در خصوص محتویات نمایشگاه تستر (تقاضای ساخت و تولید در ایران) گفت: در نمایشگاه تستر امسال، گروه ها و سازمان های متعددی از وزارتخانه ها و ارگان های مرتبط حضور یافته و نیازهای خود را ارائه کردند.

در این نمایشگاه به وجود مجموعه‌های فناورانه مانند پارک نوآوری صنعت نفت و موسسه نیلو اشاره شد که نیازهای شرکت‌های دولتی نفت، شرکت‌های دولتی گاز و پتروشیمی‌های پالایشگاهی را در این نمایشگاه ارائه کردند. موسسه نیرو همچنین نیازهای سازمان های وابسته به وزارت نیرو را ارائه کرد.

وی گفت: برخی از شرکت ها مانند راه آهن نیازهای خود را مستقیماً در نمایشگاه نشان داده اند.

مدیر تحقیقات و فناوری دبیرخانه شورای عالی اتافو با تاکید بر اینکه در مجموع 41 سازمان و شرکت شرکت کننده در این نمایشگاه نیازهای خود را ارائه کردند، تصریح کرد: نیازها در سامانه تحقیقات و فناوری (SATA) بارگذاری شده است و تاکنون بیش از 1200 نیاز جمع‌آوری شده است و این نیازها برای پاسخگویی سریع اولویت‌بندی شده‌اند.

به گفته وی، حوزه هایی که با موفقیت در نمایشگاه آزمایش کننده تفاهم نامه امضا کرده اند در اولویت قرار می گیرند و سایر نیازها در طول سال به روز، ارزیابی و رفع می شوند.

یک فروشنده چینی از راه اندازی دبیرخانه دائمی دستگاه آزمایش کننده خبر داد و افزود: «تجدید این نیازها با راه اندازی این دبیرخانه تسریع می شود و به یک بار در سال محدود نمی شود».

دبیرکل نمایشگاه تستا با بیان اینکه همه مجموعه ها را به این نمایشگاه دعوت کرده است، گفت: در طول برگزاری نمایشگاه، تفاهم نامه ای بین تامین کننده و متقاضی منعقد و توسط دبیرخانه تستر پیگیری و قرارداد منعقد شد. بیست و ششمین شورای عالی عطاف با بهره گیری از تجربیات دو آزمون، تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه را تصویب کرد.

وی در ادامه یکی از ضعف های دوره قبل از برگزاری این نمایشگاه را این بود که تنها تفاهم نامه پیگیری شد و پیگیری خاصی برای نیازهای ارائه شده صورت نگرفت. اما با این افتتاح، دبیرخانه دائمی که تمامی نهادها به آن وابسته هستند، موضوع تفاهم نامه را پیگیری و در طول سال پاسخگوی نیازها خواهد بود.

وی یکی از ماموریت های دبیرخانه را تامین مالی این قرارداد دانست و در مصوبه شورای عالی عطاف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم و تحقیقات و سازمان دائمی دبیرخانه نمایشگاه تستا برای جمع آوری پول برای تفاهم نامه نیاز به آموزش فنی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارید.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار در نمایشگاه تستر امسال بیش از 50 تفاهم نامه امضا شده است که این آمار کامل نیست.

مدیر تحقیقات و فناوری دبیرخانه شورای عالی علم و فناوری در پاسخ به این سوال که موسسه دارای بیشترین قرارداد تا به امروز است؟ بیشترین تعداد قراردادهای دفاعی بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت و پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای در نمایشگاه امسال بسیار فعال بودند و 10 تا 15 درصد تفاهم نامه هایی که در نمایشگاه تستا طی چند سال گذشته منعقد شده بود، منعقد شد، گفت: این کار را انجام داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بند «ح» تبصره 9 قانون بودجه سال 1399، بنگاه های اقتصادی، بانک ها و مؤسسات تجاری مرتبط با دولت به شرح پیوست (3) این قانون دارای قوانین مربوطه هستند که شما موظف به انجام آن هستید. . واریز حداقل 40 درصد، ربعوار 25 درصد به حساب ویژه وزارت دارایی در سراسر کشور جهت رفع مشکلات و مشکلات از طریق تفاهم نامه با دانشگاه ها و مؤسسات. آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی و جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های کاربردی (پروژه)، از عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، دوره دکتری (پروژه‌ها) و طرح‌های پژوهشی (پروژه‌ها) برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیر شاغل استفاده می‌کند. .

این قانون از سال 1397 با عنوان بند (ط) تبصره 9 آغاز و در سال 1398 با عنوان بند (ح) تبصره 9 ادامه یافت.

دبیرخانه شورای ملی تحقیقات اسپانیا یک سیستم اجرایی برای عرضه و تقاضای فناوری تحقیقاتی (SATA) طراحی و راه اندازی کرده است تا پایه و اساس و تسهیل اجرای این قانون را فراهم کند. فرآیندها و اقدامات مربوط به ثبت اولویت پژوهش، آگهی استخدام، ثبت قرارداد بین شرکت ها و مؤسسات علمی پژوهشی، ثبت گزارش پیشرفت و تخصیص اعتبار از طریق این سامانه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید