صربستان از روسیه گاز می گیرد



به گزارش شنبه شب ایرنا، خبرگزاری صربستان در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با پاسخ دهندگان صربستان صحبت کرده است، روسیه به توافق و وعده خود عمل کرده و صربستان در زمستان امسال گاز کافی دارد. عرضه.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، دو طرف بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک با صربستان و روسیه در تمامی موضوعات در دستور کار دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

در بیانیه دفتر اجرایی صربستان آمده است: پوتین و پوتین گفتند که روابط اقتصادی صربستان و روسیه به طور مداوم در حال تقویت است و امکان همکاری اقتصادی بین دو کشور بسیار بالاتر از سطح فعلی دو کشور است. تاکید.

در این راستا، هر دو طرف با تاکید بر اینکه به زودی قرارداد همکاری اقتصادی راهبردی میان صربستان و روسیه امضا خواهد شد، از قراردادهایی که پیش از این توسط “پتروشیمی” صربستان و “گازپروم” روسیه امضا شده بود، استقبال کردند.

رئیس‌جمهور پوتین همچنین در گفت‌وگوی تلفنی از موشک‌های ضد زره کورنت روسیه برای تحویل اخیر به صربستان تشکر کرد و گفت: این موشک‌های ساخت روسیه بهترین و در نتیجه تقویت‌کننده‌های جهان هستند. ارتش.

همانطور که در این بیانیه آمده است، ووچیچ و پوتین در سوچی روسیه در مورد وضعیت انرژی اروپا و جهان گفتگوی یک ماهه داشته اند.

به گزارش ایرنا؛ صربستان روز پنجشنبه (11 آذر) یک محموله سامانه موشکی ضد تانک از روسیه دریافت کرد. به گفته کارشناسان نظامی، این پیشرفته است و پتانسیل افزایش قابل توجهی قدرت ارتش صربستان را دارد.

صربستان از سال 2018 30 تانک و 30 نفربر زرهی و همچنین چهار هلیکوپتر نظامی، 6 فروند میگ 29 و ده خودروی زمین به هوا را از فدراسیون روسیه دریافت کرده است. از جمله زره پوش مجهز به یک وسیله نقلیه، سه هلیکوپتر باری و یک سامانه موشکی پدافند هوایی «پانزر-اس» است.

صربستان بزرگترین واردکننده تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه به بالکان و اروپا است.

اکثر کشورهای همسایه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، اما صربستان به دنبال حفظ یک سیاست نظامی منصفانه و در عین حال حفظ همکاری‌ها و رزمایش‌های دفاعی نظامی است.

همسایگان صربستان، کرواسی، آلبانی، مونته نگرو، مجارستان، بلغارستان و رومانی اکنون اعضای ناتو هستند و مقدونیه شمالی نیز به دنبال پیوستن به این اتحاد نظامی است.

صربستان در حال بازسازی و نوسازی نیروی هوایی با استفاده از میگ 29 روسی و سایر تجهیزات نظامی است. به گفته کارشناسان، سیاست نظامی بی طرف از هر نظر برای صربستان مناسب است. این کشور تمرینات نظامی مشترکی را با ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو و همچنین فدراسیون روسیه انجام می دهد.

از سال 2006، او در بیش از 170 رزمایش مشترک با کشورهای عضو ناتو شرکت کرده است و در حدود 20 تمرین نظامی با روسیه در دهه گذشته به عنوان بخشی از سیاست بی طرفی نظامی این کشور شرکت کرده است.

صربستان از نظر جغرافیایی در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و در واقع آسیا و اروپا را به هم متصل می کند. بر اساس سرشماری سال 2011، صربستان دارای 7565761 نفر جمعیت و 88407 کیلومتر مربع مساحت است.

دیدگاهتان را بنویسید