امتحانات نهایی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اکنون “مجازی” است.



معاون آموزشی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه آزمون ترم اول از 16 دی ماه آغاز می شود، اظهار داشت:

به گزارش ایسنا دکتر علی اکبر افزاریان نحوه برگزاری کلاس های ترم آینده را توضیح می دهد: با تصویب هیئت مدیره دانشگاه، از ابتدای نیمسال اول سال تحصیلی، دوره دکتری حضوری در دروس تئوری 01-1400، غیبت ها و کلاس های درسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در پایان نامه ها، پایان نامه ها و کار در آزمایشگاه شرکت کنند.

“در چهار سال و نیم گذشته، ما تجربه خوبی از استفاده از تکنیک های یادگیری الکترونیکی در آموزش دانشگاهی به دست آورده ایم، که باید توسط دانشجویان و اساتید در دوران پس از کرونا استفاده شود.” یا به صورت ترکیبی در طول نیمسال دوم 1400-01 بسته به شرایط مورد نیاز.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: حفظ سلامت دانشجویان از اولویت‌های پرسنل دانشگاه است. کمتر از یک هفته پس از همه گیری ویروس کووید 19، تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی در غیاب ادامه یافت. اما ایجاد امکان ورود مجدد دانشجو به دانشگاه به یکباره امکان پذیر نیست. برنامه حضور تدریجی دانشجویان در حال اجرا است و با توجه به شرایط اپیدمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با سایر دانشگاه‌های استان تهران هماهنگ می‌شود.

دکتر افزاریان در جریان پیش‌بینی شیوه‌های مختلف ارائه این دوره، اظهار داشت: تجربه به دست آمده در این چهار ترم نشان داده است که دانشجویان می توانند چندین درس را با روش های آموزش الکترونیکی با موفقیت یاد بگیرند. علاوه بر این، ترکیب روش های ارائه (چهره به چهره) به فرآیند یادگیری کمک می کند. بر اساس ضوابط ارسالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سیاست آموزش ترکیبی دانشگاه شهید بهشتی برای دوره بعد از کرونا در حال تهیه است. این روش انواع روش ها و در برخی موارد ترکیبی از دروس عمومی، پایه، اصلی و تخصصی را ارائه می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آمار سال اولی گفت: برنامه “. دانشگاه شهید بهشتی نیز امسال از طریق کد استعدادهای درخشان 300 نفر پذیرش کرد.

او اضافه کرد: در ترم اول سال 4500 کلاس از طریق سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه برای 19000 دانشجو برگزار می شود. البته از اواسط امسال با بهبود شرایط، کلاس های دانشجویان دکتری به صورت مستقیم برگزار شد. این ترم بیش از 1400 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در خود جای می دهد که در حال تکمیل پایان نامه خود هستند یا باید برای کارگاه ها، آزمایشگاه ها یا آموزش های عملی به دانشگاه بروند.

دکتر افزاریان تجربه خود را از افتتاح کلاس درس در دوران کرونا بیان می کند: در مارس 2010، به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، فعالیت دانشگاه به دلیل تصمیم مسئولان و مدیریت اوضاع به حالت تعلیق درآمد. با این حال، دوره آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تقریباً در کمتر از یک هفته از سر گرفته شد و دانشجویان به روند آموزشی بازگشتند.

به گفته سخنگوی دانشگاه شهید بهشتی، وی نگرش خود را نسبت به روش‌های تدریس و روش‌های یادگیری دانشجویان از روش‌های تدریس کلاسیک به روش‌های یادگیری الکترونیکی و پیچیده تغییر داد و تلاش‌ها و آموزه‌های خود را برای ارائه محتوای الکترونیکی تغییر داد. زیرساخت های لازم به عنوان یکی از مهم ترین فرصت های ایجاد شده در حوزه آموزش پس از شیوع ویروس کرونا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید