احکام اصلاحات ساختاری باید در بودجه اعمال شود



اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی در نامه ای به روسای سازمان های برنامه و بودجه خواستار اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح ساختار بودجه شدند.

به گزارش ایسنا، متن نامه موسن زنگنه، رئیس کمیسیون اصلاحات ساختاری بودجه و نماینده تربت حیدریه به میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

برادران عزیز جناب آقای دکتر میلکاظمی

معاون افتخاری رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

سلام و تبریک.

ضمن عرض ارادت و تشکر از زحمات جنابعالی و تیم اقتصادی دولت، لازم است نکاتی را در خصوص لایحه بودجه 1401 جنابعالی عرض کنم.

علیرغم تاکید مکرر بر رعایت قانون “برخی از احکام اصلاحیه بودجه” مصوب کمیسیون برنامه و بودجه و جلسات متعدد سازمان تعالی و مجلس یازدهم، متاسفانه در حالی که اکثر بندهای 11 گانه این قانون رعایت نشده است. در پیشنهاد بودجه لحاظ شود. برخی از این احکام باید در لایحه دولت و در جدول پیوست از جمله بندهای 8 تا 11 قانون درج شود که مستقیماً بر شکل لایحه تأثیر می گذارد.

در بند 1-8 دولت باید لیست معافیت های مالیاتی، گمرکی، بیمه ای و بیمه ای و نرخ معافیت مربوطه و جدول بدهی و مطالبات قطعی به اشخاص حقوقی و تعهدات دولت را ارائه کند. تعاونی ها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک ها و مؤسسات. «اعتبار» هنگام ارائه پیشنهاد بودجه. این می تواند شفافیت بودجه را افزایش دهد و تصمیم گیری کنگره را در مورد مقاله ها و نظرات واحد عمیق تر کند.

2- در بند نهم، دولت موظف است برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مشمول این لایحه ردیفی مستقل به بند منابع و مصارف قانون بودجه اختصاص دهد.

3- طبق بند 11 قانون بودجه باید منابع و مصارف ارزی را در جدولی جداگانه تجمیع کند. این بند دلاری شدن بودجه را کاهش می دهد و در عین حال آن را در برابر شوک های ارزی مقاوم می کند.

با توجه به اینکه رئیس جمهور بر اصلاح ساختار بودجه تاکید دارد و قانون بودجه نباید با قانون دائمی مغایرت داشته باشد، سازمان برنامه و بودجه با در نظر گرفتن زمان موجود، در جدول و شاید قانون اظهارنظر کند. ثابت شود. اصلاح ساختار بودجه

موسن زنگنه

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید