سریع ترین افزایش قیمت در آمریکا در 40 سال گذشته!



قیمت ها در ایالات متحده همچنان بالاست و به نظر نمی رسد تورم بلافاصله کاهش یابد.

بر اساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، تورم در 12 ماه منتهی به نوامبر به 5.7 درصد افزایش یافته است که سریع ترین افزایش در شاخص قیمت مصرف کننده از جولای 1982 است.

در حالی که اقتصاددانان تخمین های تورم را هر ماه افزایش می دهند، شاخص قیمت مصرف کننده (PCE) یک شاخص توصیه شده برای فدرال رزرو است و به سیاست گذاری بانک مرکزی اطلاع می دهد. با افزایش همزمان قیمت انرژی و مواد غذایی، شاخص قیمت که بیشترین افزایش را از شهریور 83 نشان داد، 4.7 درصد بود.

مایک انگروند، اقتصاددان ارشد گفت: “با توجه به میانگین کاهش قیمت انرژی در ابتدای سال، ما انتظار داریم نوامبر و دسامبر بالاترین رقم را داشته باشند، اما قیمت های نوامبر کمی کمتر از 0.7٪ (“0.6٪) است. “درصد افزایش یافته است. در ماه اکتبر

بریتانیا انتظار دارد که شاخص قیمت در ماه فوریه در مقایسه با سال 2020 به اوج خود برسد، زمانی که قیمت ها از مارس به شدت افزایش یافته است.

درآمدهای ایالات متحده به سرعت ماه گذشته نبود. رشد درآمد ناخالص 0.4% یا 90.4 میلیارد دلار بود که اندکی کمتر از اکتبر بود و درآمد قابل تصرف 0.4% در ماه گذشته به 70.4 میلیارد دلار افزایش یافت، اما مصرف شخصی توسط افرادی که در تعطیلات خرید می‌کنند بالاتر از هر دو شاخص درآمد، 0.6% یا 104.7 دلار است. بیلیون.

بیشترین افزایش به دلیل افزایش هزینه های خدمات، به ویژه مسکن، آب و برق بود، اما نرخ پس انداز شخصی اندکی نسبت به ماه قبل به 6.9 درصد کاهش یافت.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه میشیگان، آمریکایی ها نسبت به بهبود سال آینده خوش بین هستند، در حالی که تورم بالا استانداردهای زندگی مردم را بالا می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید