تکمیل شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو



بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تایید مقام معظم رهبری، شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو خارج شد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش اعلام شد که قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است اما اعضای شورای رقابت این موضوع را تایید نکردند و تاکید کردند که به صورت رسمی اعلام نشده است. حتی پس از قیمت گذاری خودروی جدید در ستاد تنظیم بازار طی چند هفته گذشته، شورای رقابت آن را نپذیرفت.

اما آخرین اطلاعیه نشان می دهد که شورای رقابت قیمت گذاری خودرو را مستثنی کرده است.

بر اساس شصت و سومین جلسه شورای عالی تعدیل اقتصادی مصوب مقام معظم رهبری، تنظیم بازار خودرو از جمله ویرایش و ارسال دستورالعمل تنظیم قیمت با هماهنگی بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. من مدیونش هستم. ستاد تنظیم مقررات.

بنابراین از این پس شورای رقابت دیگر تکلیف و اختیاری برای قیمت گذاری خودروها نخواهد داشت و شکایات مردمی از قیمت گذاری در این شورا شنیده نمی شود. بنابراین، شورای رقابت اعلام کرده است که در صورت شکایت شهروندان از طریق مراجع ذیصلاح از جمله وزارت صمت، محاکم عمومی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان زندانهای دولتی شکایت کنند. بر.

شورای رقابت در دهه گذشته درگیر قیمت گذاری خودرو بوده و در سال 1397 با موافقت رئیس کل ارتش کنار گذاشته شد، اما پس از رایزنی در اردیبهشت 1399 به قیمت گذاری بازگشت. عملکرد، به ویژه روش قرعه کشی در فروش.

شورای رقابت مجددا از قیمت گذاری خودرو خارج شد و اعضای شورا گفتند: شورا انحصار را به رسمیت می شناسد و موظف به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری و دسترسی عادلانه مصرف کنندگان بر اساس سیاست های کلی اصل 44 است. تولید خودرو به ویژه خودروهای تولید انبوه در ایران بدون واردات و مونتاژ، کاملاً در انحصار و در اختیار دو خودروساز بزرگ اقتصادی مسلط بدون دخالت شورا است. آیا قیمتی که آنها خودرو را به مصرف کنندگان می فروشند؟ “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید