تظاهرات اعتراضی به ممنوعیت سفر به ایران ادامه دارد



رئیس انجمن تورگردانان ایران در ادامه اعتراض خود به ممنوعیت 15 روزه سفر به ایران گفت: این مصوبه علاوه بر ممنوعیت سفر از 12 کشور به ایران، ورود گردشگران خارجی را نیز ممنوع کرده است. ورود دیگران. مسافران. “آیا گردشگران فقط” Omicron” حامل هستند؟

ابراهیم پورفلجی در گفت وگو با ایسنا گفت: عدم هوشیاری باعث بروز خطا می شود. اگر نگران گسترش بیشتر Omicron در ایران هستید، باید تمامی ورودی‌ها را ببندید و اجازه سفر به همه خارجی‌ها را نداشته باشید، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است. همچنین سفر به ایران فقط برای گردشگران ممنوع است. آیا درآمد گردشگران در کشور کمتر از تجار است؟ تجار، سرمایه گذاران، بیماران و دانشجویانی که محدودیت یا ممنوعیت ورود به ایران ندارند، نمی توانند ناقل این ویروس باشند. آیا فقط گردشگران باعث آلوده شدن این ویروس به کشور می شوند؟

وی در پاسخ به این سوال که چگونه در این جلسه بدون حضور و نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گیری در خصوص گردشگری اتخاذ شد؟ وی در ادامه گفت: این دستورالعمل دو گروه از مسافران را ممنوع می کند. گردشگران و مسافران طبیعت گردی، مسافران طبیعت گردی که از مرز به مرز تردد می کنند و تمام وقت خود را در طبیعت و خودروهای شخصی می گذرانند، چرا دیگر ممنوع است!؟ اگر سفر خطرناک است، باید برای همه خطرناک باشد، مفاد این بخشنامه دقیقاً نشان می دهد که تصمیم بدون نظر کارشناسی گرفته شده است، جای اعتراض و اصلاح دارد.

این تورگردان در خصوص تعلیق 20 ماهه ویزای توریستی ایران گفت: وی افزود: صدور این ویزا در 5 مهر 1400 از سر گرفته شد. ما با آژانس های گردشگری خارجی صحبت کردیم و با این شرایط قانونی قول هایی دادیم، همه این شرکت ها تعطیل شدند و در صعب العبور پایان سال ایران، مرز به مدت 15 روز بسته شد. برای گردشگران خارجی و حکمی مبنی بر عدم صدور ویزای توریستی صادر شده است.ویزاهای قبلاً اخذ شده، بلیط های خریداری شده، تعطیلات کریسمس و سال نو. آژانس تعطیله؟به مسافران موعود چی؟باید جواب بدم؟

وی افزود: مسافران به هواپیما آمدند اما او را سوار نکردند، اجازه ندادند پشت مرز برود. این مصوبه قرار بود از روز شنبه 4 دی ماه اجرایی شود، اما از 30 دی ماه اجرایی خواهد شد. پس از دو سال بیکاری مجری تور کجا خسارت این مسافران را پرداخت می کند؟ آیا امکان تصمیم گیری فوری وجود دارد؟ این دستورالعمل زمینه ای برای بی اعتمادی ایجاد می کند. سایر شرکت ها و گردشگران خارجی چگونه می توانند به ما اعتماد کنند؟ اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این کشور نیز آسیب خواهد دید. من به عنوان راهنمای تور، از طرف کشورم تعهد می دهم.

پورفرج همچنین با اعلام اینکه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اصلاح یا بازنگری این مصوبه خواهد بود، اظهار داشت: به محض ورود مجدد بگیرید. شما نباید یک بار مرز را ببندید و نباید ورود را ممنوع کنید. این تصمیمات اشتباه است و از ناآگاهی ناشی می شود که تنها منجر به آسیب و بی اعتمادی می شود.

وزارت کشور در 29 آذرماه امسال با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود مسافران 12 کشور آفریقایی و اروپایی به ایران را به مدت 15 روز ممنوع اعلام کرد. همچنین به مدت 15 روز از روز شنبه 4 آذر 1400، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی فقط برای دارندگان مجوز اقامت معتبر، ویزای تحقیقاتی و ویزای ورود (اعم از تجار و بازرگانان) در جمهوری اسلامی، دارندگان این دستورالعمل در خصوص ورود خارجی ها از ژاپن، ویزای با حق کار، ویزای پزشکی (گردشگری سلامت)، ویزای سرمایه گذاری، دفاتر مهاجرت و مهر مهاجرت از پلیس گذرنامه.

این دستورالعمل به صورت خصوصی به اطلاع می رساند که ویزای توریستی ایران به مدت 15 روز تعلیق می شود. صدور ویزای توریستی ایران با دستور ستاد ملی کرونا از ابتدای سال 1399 متوقف و با دستور رئیس جمهور از پنجم آبان ماه 1400 از سر گرفته شد.

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، این مصوبه را “کارشناسانه” و “اشتباه” خواند و صدور ناگهانی و اجرای فوری این مصوبه گردشگران زیادی را به مرز ایران کشانده است. .. داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید