روسیه به اوکراین حمله نکرده است و ناتو نیز قصد جنگ با روس ها را ندارد



سفیر سابق ایران در آذربایجان درباره تأثیر درگیری ناتو بر سر روسیه و اوکراین بر ایران تاکید کرد که اصولاً این اتفاقات می تواند تأثیر غیرمستقیم بر سایر کشورها نیز داشته باشد. او همچنین حمله روسیه به اوکراین و جنگ بین روس ها و ناتو را رد کرد.

افشار سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، با ارائه تحلیلی از اختلافات روسیه و اوکراین، تاکید کرد که روسیه کشورهای همسایه را حیاط خلوت می داند. این کشور همسایه ناتو خواهد بود.

وی با تسلط بر آسیای مرکزی گفت: «تا کنون روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیوستن همسایگان خود به ناتو به کار گرفته است». مرکز مناقشه روسیه و اوکراین تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا است. البته دیدگاه منفی روسیه نسبت به ملت های شوروی سابق و هژمونی مسکو آنها را به سمت غرب سوق داد و آنها را به استقبال ساختار غربی سوق داد.

سفیر سابق ایران در آذربایجان به درخواست روسیه برای عضویت در ناتو اشاره کرد و گفت که این کشور تضمین می کند که اوکراین به این ناتو نخواهد پیوست. بنابراین اکنون شاهد ادامه درگیری‌ها بین روسیه و ناتو هستیم که طرف مقابل را به حمله نظامی تهدید می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: حتی اگر ناتو به روسیه تضمین دهد، مداخله روسیه در منطقه پایان نخواهد یافت. غرب و ناتو در مناقشه روسیه و اوکراین مداخله نظامی نخواهند کرد، اما از اوکراین حمایت خواهند کرد. امروزه حمایت مالی، تجهیزات نظامی و آموزش برای اوکراین بیشتر از همیشه است. در نتیجه روس ها حساس تر می شوند.

وی نگرانی روسیه در مورد عواقب اقدام نظامی در اوکراین را دلیل دیگری برای پیش بینی خود مبنی بر عدم مقابله نظامی روسیه با غرب در اوکراین عنوان می کند و روسیه توانایی جنگ در اوکراین را دارد. . من نگران عواقب این حمله نظامی هستم. حملات نظامی پرهزینه است و به تحریم های جدید منجر خواهد شد.

تحلیلگران روابط بین الملل همچنین به تأثیر درگیری روسیه و اوکراین بر روابط با اتحادیه اروپا و ایالات متحده اشاره کردند. روابط بین روسیه و ایالات متحده و اتحادیه اروپا ضعیف است، اما آنها روابط خود را در درگیری ها در همه سطوح حفظ می کنند. دیگر. روسیه همواره به دنبال احیای و حفظ اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده است تا از طریق ایجاد سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی با هدف افزایش کنترل و نفوذ آن و نه اجبار، شوروی سابق را احیا کند. روسیه از نظر دکترین امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا پس از چین در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین، من معتقدم که اختلاف روسیه و اوکراین و حمایت از اوکراین در غرب، فراز و نشیب هایی را در روابط روسیه و آمریکا و اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت، اما در نهایت تأثیری بر روابط آنها نخواهد داشت.

سلیمانی در ادامه بر تاثیر درگیری روسیه و اوکراین بر ایران تاکید کرد. اصولاً وقوع این حوادث ممکن است به طور غیرمستقیم سایر کشورها را تحت تأثیر قرار دهد. در این راستا با افزایش فشارهای آمریکا بر روسیه، روس ها ممکن است حمایت بیشتری از ایران برای مقابله با آمریکا دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید