چمران: کمبود 1000 واگن باری مترو تهران / 900 واگن باری نیازمند نوسازی هستند.



به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، مهدی چمران درباره کاهش تردد قطارهای مترو در ساعات شلوغ گفت:

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر مترو تهران نیاز به تعمیرات جدی دارد، حدود 900 واگن باری نیاز به نوسازی دارند و حدود 400 واگن باری دیگر از رده خارج شده اند، همچنین به دلیل تعداد زیاد مسافر حدود 1000 نفر، واگن های باری وجود دارد، نیازمندیم. واگن های باری بیشتر برای کاهش زمان طولانی رسیدن به ایستگاه مترو، اما متاسفانه در این شرایط نمی توانیم واگن باری بخریم.

از سرمایه گذاری شخصی در حمل و نقل عمومی تردید کنید

چملنگ با بیان اینکه بخش خصوصی برای پیوستن به حمل‌ونقل عمومی مردد است، گفت: زمانی که زمان جابجایی مسافران مترو به سه دقیقه برسد، ازدحام مترو در زمان شلوغی کاهش می‌یابد. عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه.

او گفت: «دولت از حمل و نقل عمومی در سراسر جهان حمایت می کند. در کشور ما بخشی از حمایت های حمل و نقل عمومی توسط دولت و بخشی توسط شهرداری انجام می شود. خط مترو را از این طریق راه اندازی کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مترو تمیزترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین حمل‌ونقل عمومی در کشور است که در هر حرکت تعداد زیادی مسافر را جابه‌جا می‌کند. سرمایه گذاری در آن باعث کاهش آلودگی و در عین حال بهبود شرایط ترافیکی در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ می شود. در صورت خرید واگن مترو، کاهش هزینه های مصرف سوخت قطعا مفید خواهد بود.

چملنگ افزود: حرکت واگن های مترو معادل جابجایی 100 واگن در کشور است و اگر هر واگن 1 لیتر بنزین بسوزاند، حرکت هر واگن مترو 100 لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می کند. جدای از آلوده نشدن هوا مشکل یارانه بنزین هم هست و اگر همه هزینه ها را جمع کنیم و برای توسعه مترو هزینه کنیم قطعا برای بسیاری از مشکلات مترو راه حلی خواهیم دید احتمالا.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وزیر سابق نفت در دوره قبلی خود در شورای شهر وعده داده بود که هر میزان مترو احداث کند مصرف سوخت کشور را کاهش می دهد. همین مبلغ برای ساخت مترو هزینه می شود اما متأسفانه وزیر دولت این قول را نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید